Damer

Damegruppen i Ski Golfklubb

Damenytt

Hei alle golfdamer i Ski GK

Da er det nytt år og nye muligheter til å være med på Dame Turneringene i Ski GK. Vi spiller uhøytidelige golfturneringer på mandager fra kl 17.00.

Børst støv av golfkøllene, rydd opp i golfbagen og meld dere på:-)
Turneringene er sosiale og hyggelige, og man blir kjent med flere damer i klubben. I år spiller vi flere forskjellige turneringsformer.

Det er Texas Scramble, Snor - Turnering, 3 av hver, Bestball, Slaggolf 9 hull  Netto med 2 klasser. En klasse fra HCP 0 - 35.9 og en klasse fra 36.0 - 54.

Årets første Dameturnering er mandag 15.4 fra kl 17.00.  Vi starter med Texas Scramble.  Vi spiller to og to på lag.
Mandag 22.4 spiller vi også Texas Scramble.

De fleste turneringene ligger nå ute i Golfboks og på hjemmesiden www.skigk.no Det er bare å melde seg på.
Har dere problemer eller er usikre på hvordan du melder deg på, kan dere kontakte meg, Tove Mjelstad, 957 55 027 og jeg vil hjelpe dere.

Damekomiteen ønsker alle damer velkommen til Dame Turneringene på mandager

Håper så mange som mulig av damene i Ski GK har mulighet til å være med.

Vi ses

Tove Mjelstad
Leder Damekomiteen
957 55 027

------------------------------------------------------------------------------------

Damegruppa i Ski GK

Komiteen 23/24 består i år av disse:

Tove Mjelstad (leder)
957 55 027
tove.mjelstad@gmail.com

Kristin Ohnstad
934 06 671
ohnstadkristin@gmail.com

Ida  Cecilie Svae
934 98 492
ida.svae@online.no

Jane Dahl Kvist
922 27 243
jane.d.kvist@gmail.com

Damegruppa, kort fortalt

Ski GK`s damegruppe gir deg mulighet til å bli kjent med andre glade damegolfere, og du blir en del av en aktiv spille-og treningsgruppe. Du er velkommen uansett HCP.

Vi har turneringer hver mandag fra kl 17.00 gjennom sesongen. Etter golfrunden blir det en uhøytidelig samling i kafeen med premieutdeling og sosialt samvær.

Det er 2 klasser som dere kan melde dere på i og det er premiering i begge klasser

Dame klasse HCP fra 0 - 36
Dame klasse HCP 36.1 – 54

Sesongen 2023 kan man velge om man ønsker og HCP regulerer runden når det spilles slaggolf. Dette gjelder for begge klasser, det gis beskjed under merknader ved påmelding. Ønskes ikke HCP regulerende runde – må dette informeres/krysses av under merknader ved påmelding.

De forskjellige spillformene vi har i 2023

Netto Slaggolf med HCP – antall slag brukt på runden minus Spillehandicap (HCP). Har du ikke hullet ut på et antall slag likt hullets par + 4 skriver du hullets par + 5 i scorekortet.

Texas Scramble – laget kan bestå av 3-eller 4 spillere. Alle spillerne slår ut fra Tee. Deretter velger laget den beste plasserte ballen. Øvrige baller plukkes opp. Deretter droppes/plasseres spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde eller scorekort fra den beste plasserte ballen og slår sine slag. På Greenen plasseres ballene på sammen punkt som valgt ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget forsetter til neste hull.

Bestball/Fourball – spilles med 2 på lag og man kan bruke Nettoslag eller Stableford. Begge spillerne spiller på sin egen ball. Laget fører på hvert hull det beste resultatet blant de to spillerne.

Snor – konkurranse – i stedet for handicap blir hver spiller tildelt en meter med hyssing for hvert handicap slag som vedkommende har på banen. Har du Spillehandicap 15, får du 15 meter hyssing som du kan benytte deg av på golfrunden. Har du slått i vannhinderet, kan du bruke hyssing til å flytte deg inn på banen igjen. Men husk: bruker du 3 meter med hyssing har du 12 meter igjen. Snoren klippes alltid av med samme lengde som ballen flyttes. Du kan flytte ballen inn fra OUB, ut av bunkere, til et bedre lie i fairway og så videre. På greenen blir det enda mer taktisk. Her har du nemlig lov til å flytte ballen i hullet, forutsatt at du har nok hyssing.

Stableford med joker – Spille vanlig Stableford, men med vri. Du kan plukke deg ut ett «jokerhull». På jokerhullet får du dobbelt så mange poeng som vanlig. Så hvis du gjør Birdie etter ditt handicap, får du 6 poeng. Men husk: du må melde fra til de andre spillerne på Tee, før du slår utslaget, hvilket hull du velger. Flere spillere kan ha samme jokerhull.

Stableford – antall slag brukt på hvert hull, omregnet til poeng. Ballen kan plukkes opp hvis du ikke får poeng. Hvis du slår ut på et par 3 hull og har 2 tildelte slag, og du bruker 5 slag på hullet får du 2 poeng. Bruker du 4 slag på hullet får du 3 poeng, 3 slag på hullet får du 4 poeng osv. Bruker du 6 slag får du 1 poeng, 7 slag eller flere får du 0 poeng og kan plukke opp ballen.

Electic - Slagspillturnering over to eller flere runder. For hvert hull noteres fortløpende det beste resultatet. Det beste resultatet på hvert enkelt hull gir til slutt konkurransen samlede resultat. I Oom Eclectic må man ha 4 tellende runder i hver gruppe for å være med i konkurransen Oom består av 4 forskjellige grupper som premieres hver for seg.
9 hull Brutto Front
9 hull Brutto Back
9 hull Netto Front
9 hull Netto Back

Formiddagsturneringer?

Frem til høsten spiller vi ettermiddagsturneringer. Hvis det er et ønske fra mange om å innføre formiddagsturneringer igjen, evaluerer vi det til høsten.