Om oss

Ski golfbane er en intim og hyggelig helårs par 70 skogs- og parkbane, designet av reGolf design og bygget om med helårsgreener i 2014.

Banen holder åpent hele året, så sant det er fritt for snø.

Banen består av 9 hull, men har forskjellige utslag på "front nine" og "back nine". Dette gir spillerne våre en 18 hulls opplevelse. Med sine 4570 m fra gult, er banen relativt kort, men har sine utfordringer med stategiske plasseringer av gressbunkere og en utfordrende design. Banedesignet har tatt hensyn til at banens hovedbrukergruppe er mellom-hcp spillere. Lav-hcp spillere vil også finne nok av utfordringer.

Helårsgreenene holder i hovedsesongen (temperaturavhengig) en stimp på ca 10 - 11 - noe som gir utfordringer - selv for den beste putter.

Ski Golfklubb befinner seg på Smerta i Nordre Follo Kommune. Banen ligger ca 7 minutters kjøring fra Ski og 25 minutter fra Oslo (se kart under fanen Gjest). Stort sett alle turneringer og arrangement på banen er åpne for alle golfere.

Klubben har et flott og aktivt miljø og tilbyr forskjellige typer medlemskap (se medlemskap-siden).

Golf for alle, alltid!